Friday 30 March 2012

Defend of the Ancient

SALAM . Entry kali ni adalah tentang game yang agak femes di kalangan remaja zaman sekarang iaitu DOTA (Defend of the Ancient) .

v6.70
(Sekarang dah v6.74c)

Gambar di bawah ni adalah Hero yang akan player pilih untuk di control dalam permainan ni . Ada lebih kurang 108 Heroes yang boleh di pilih . Setiap version baru akan ada Hero yang baru . Gambar di bawah ni adalah yang latest aku amek kat www.playdota.com .


Setiap game maximum capacity player adalah 10 orang . Jadi ia akan 5 vs 5 . Mereka akan di bahagikan kepada group Sentinel dan group Scourage . Objektif dalam game ni adalah untuk merampas ataupun dengan ayat yang lebih mudah adalah untuk memecahkan main tower group musuh .


di bahagian Timur Laut adalah base team Scourage manakala kat bahagian Tenggara lak base team sentinel . Setiap team akan cuba serang base musuh masing-masing tapi mereka perlu musnahkan tower pertahanan musuh di setiap lane .


Setiap Hero yang di pilih mempunyai kuasa yang berlainan . So, skill semulajadi player sgt penting dalam game ni dan juga TEAMWORK . Kalau gerak secara SOLO, probability untuk kalah sangat tinggi . =)

Cara permainan game ni adalah complicated . Nak jadi seorang yang professional dalam game ni perlukan masa yang lama . Player perlu memahami situasi mereka dan musuh-musuh mereka supaya mereka tahu apa yang perlu di buat untuk menguatkan dan mempertahankan base mereka .

Silap langkah akan merugikan team masing-masing . So, kepakaran dan pengalaman itu penting . Biasanya, game ini di kuasai oleh orang ASIA dan kebanyakan dari mereka adalah orang cina .

Nak cerita panjang-panjang lagi pun aku bukannya tahu sangat dan yang first time tahu tentang DotA ni pun takkan faham senang-senang camtu je . lebih baik korang try main baru korang tau feeling dia macam mana .

Penangan DotA memang berhantu . Kalau lelaki yang main, sorry kepada awek si lelaki ni , belum kahwin lagi korang akan di madukan dengan game ni . DotA yang utama dan awek yang ke-2 !! Kalau untuk penerangan maksud DotA ni oleh gamers or peminat fanatik DotA adalah :

D - unia
O - rang
T - anpa
A - wek

HOWEVER , bila awek ni SMS si lelaki yang tengah khusyuk main DotA ni dan si lelaki ni sanggup pause game untuk reply SMS tersebut, PLEASEEEEE ............ Jadi isteri dia dan jangan tinggalkan dia kerana lelaki ini bakal jadi suami yang paling prihatin dan penyayang ! HAHA

Entry ni aku buat khas untuk si Keriangan @ Kegirangan . =)

Ni ada video dari Basshunter - DotA


p/s : DotA sangat-sangat-sangat menguji kesabaran dan nafsu tamak anda .
=)
pss : Spiritual, Mentaliti, dan fizikal kena kuat . Jangan hentak mouse anda jika kalah .

3 comments: